Steunfractieleden gezocht

Ben je geïnteresseerd in de (lokale)politiek? Ben je lid van D66 of heb je grote affiniteit met het D66 gedachtegoed? Wil je onderzoeken of het politieke werk wellicht iets voor je is?

Dan zijn wij op zoek naar jou!

D66 Bronckhorst is in de gemeenteraad vertegenwoordigd met twee raadsleden. De fractie bestaat uit raadsleden, commissieleden en steunfractieleden. Binnen de fractie  van D66 Bronckhorst wordt met veel plezier gewerkt aan een betere. mooiere en fijnere gemeente om in op te groeien, te wonen en te werken. Om ons hierbij te ondersteunen zijn wij op zoek naar enthousiaste steunfractieleden.

De inzet van de steunfractielid verschilt per week. We komen ongeveer 2 x per vier weken ‘s avonds bij elkaar in het gemeentehuis of op locatie. Dit doen we op maandag. Verder is er tijd nodig om de onderwerpen die op de bijeenkomsten aan de orde komen te bestuderen en voor te bereiden. We bespreken met elkaar de onderwerpen die op de agenda van de raadsvergadering en raadscommissievergadering staan.

We zullen je ondersteunen en coachen bij het vervullen van je rol als steunfractielid.

Na een kennismakingsgesprek met de fractie draai je twee maanden mee. Na die twee maanden kijken we gezamenlijk of het goed is om met elkaar door te gaan.

Geïnteresseerd! Neem contact op met Willeke Reesink. Aanmelden kan via w.reesink@ bronckhorst.nl

Gepubliceerd op 07-01-2020 - Laatst gewijzigd op 15-04-2020