NAOBERKRACHT staat centraal bij D66 BRONCKHORST

We staan aan het begin van grote veranderingen in ons energieverbruik. Ook de gemeente Bronckhorst zal zijn steentje moeten bijdragen. Daarover zijn we het binnen de politiek wel eens. En dan start de discussie: hoe gaan we dat aanpakken? Zon? Wind? Hoe hoog en waar? Iedereen roert zich. En dat is goed. Hieruit blijkt dat dit onderwerp leeft in onze mooie gemeente.

D66 Bronckhorst heeft al vaak in de gemeenteraad aangegeven dat wij onze inwoners bij grote beslissingen echt willen betrekken. Niet enkel door een enquête in te vullen. Maar meedenken en samen oplossingen verzinnen voor dilemma’s die gaan ontstaan. Dan ontstaat draagvlak. Niets staat vast. Het enige dat vaststaat is dat we de energie die we hier verbruiken, ook hier moeten opwekken. Dat is onze gezamenlijke NAOBERKRACHT.

Wie gaat (ver)bouwen wil dat de gemeente je door het woud van procedures helpt. Tot nu toe werd deze service gratis gegeven. Dat wil het college – van VVD, GBB en GroenLinks – nu veranderen. Zij stellen dat er te veel inwoners onnodig een aanvraag doen. Om de drempel te verhogen wordt binnenkort een bijdrage van €250 gevraagd aan alle inwoners met (ver)bouw plannen. D66 Bronckhorst stuit dit tegen de borst. Wij willen een gemeente die dienstbaar is en inwoners niet wantrouwt. D66 Bronckhorst staat voor NAOBERSCHAP waarop je kunt bouwen.

Lokale media informeren je over wat er bij jou in de buurt leeft. Verenigingen kunnen hun agenda en verhalen breder verspreiden, de lokale politiek kan kritisch worden gevolgd. Naast deze krant Contact is er ook Radio IDEAAL. Deze zender krijgt minder geld van de gemeente dan landelijk afgesproken. Een bewuste keuze van het huidige college. Voor D66 Bronckhorst zijn lokale media van groot belang. D66 Bronckhorst wil daarom dat Radio Ideaal het geld krijgt dat landelijk is afgesproken.

Dit is een kwestie van NAOBERPLICHT voor D66 Bronckhorst.

D66 Bronckhorst wenst jou en de mensen die je lief zijn prettige feestdagen toe.

Laten wij in deze kwetsbare tijden, als NAOBERS, oog houden voor elkaar.

Gepubliceerd op 08-12-2020 - Laatst gewijzigd op 19-01-2021