Kwaliteit van ons landschap

D66 vindt de kwaliteit van ons landschap erg belangrijk. Daarom hebben wij – met succes! – gepleit voor meer aandacht voor ons landschap bij de begroting vorige maand.

En daar hebben we goede redenen voor!

Immers:

–     in een mooie omgeving is het prettig wonen voor u als inwoner

–     een aantrekkelijk landschap trekt meer toeristen aan

–     een gezond landschap, met veel bomen en landschapselementen zoals heggen en houtwallen is belangrijk voor de bio-diversiteit.

Wij willen daarom dat de gemeente een actievere rol speelt bij het beheer van ons landschap. Sterker nog: dat we het weer gaan ontwikkelen, want er is veel verloren gegaan de afgelopen jaren.

Naast de zorg voor de kwaliteit van ons landschap heeft de gemeente nog een belangrijke taak de komende jaren. Wij moeten ons voorbereiden op de gevolgen van de klimaatverandering. Dat betekent dat we rekening moeten houden met zwaardere buien. En ook met lange hete en droge periodes. Kortom: we moeten anders om leren gaan met ons (regen)water. We hebben ruimte nodig om regenwater op te vangen, en op te slaan. Zodat we het later, als het een tijd droog is, kunnen benutten.

Ook daarvoor is ruimte nodig, en dus grond. En die grond kunnen we dus ook heel goed benutten om ons landschap te versterken. Zo snijdt het mes aan vele kanten! En een mooie, gezonde natuur, en we zijn klaar voor de toekomst.

D66 krijgt het voor elkaar!

Contact 5 december 2017

Gepubliceerd op 05-12-2017 - Laatst gewijzigd op 16-03-2019