Het nieuwe coalitieprogramma is een gemiste kans!

In de raad van 7 juni jl. heeft D66 zich kritisch uitgesproken over het coalitieprogramma (van GBB, VVD en GL) voor de komende 4 jaar.

Kritisch omdat de partijen die in het nieuwe college zitten allemaal verfrissende ideeën hadden in de aanloop naar de verkiezingen.  Het moest en zou allemaal anders. De fractie van GBB voorop. Eenmaal in het pluche worden uitspraken nu al afgezwakt en is er nog weinig ambitie terug te vinden in het coalitieprogramma.

Much ado about nothing (Shakespare) oftewel veel drukte om niets.

Als je het programma leest dan laat de nieuwe coalitie nog heel veel zaken liggen. Een visie op de toekomst ontbreekt. Dit is een ongewenste vrijbrief voor het college.

D66 zal daarom de komende tijd met voorstellen komen om alsnog aandacht te vragen voor essentiële zaken die wij belangrijk vinden zoals verwoord in ons verkiezingsprogramma. Denk aan goed wonen, goede zorg en niet in de laatste plaats een goed klimaat.

D66 is klaar voor de oppositie en zal het college beoordelen op haar beloftes omdat de kiezers daar recht op hebben. U mag ons daarop aanspreken.

Contact 19 juni 2018

Gepubliceerd op 19-06-2018 - Laatst gewijzigd op 16-03-2019