Een hete, droge zomer

Heeft u ook zo genoten van de mooie zomer? Vast wel! Deze zomer maakte wel duidelijk wat we kunnen verwachten de komende jaren, als gevolg van de klimaatverandering. Lange, hete en droge periodes. Maar ook hele heftige buien, al vielen die deze zomer vooral buiten onze gemeente!

De ene keer veel te weinig water, de andere keerveel te veel. D66 wil daarom dat we slimmer omgaan met water. Regenwater willen wij veel minder afvoeren via sloten en beken, en al helemaal niet via het riool. Wij willen het juist zoveel mogelijk vasthouden in ons landschap: dat is beter voor de natuur, maar ook voor onze boeren.

Om dat te bereiken hebben wij vorig jaar een motie ingediend. In de motie Bronckhorst roepen wij het college op om met voorstellen te komen om slimmer om te gaan met ons landschap.

Voorstellen waarin we ons landschap mooier maken – en daarmee aantrekkelijker voor u als inwoner en voor toeristen – en meteen ruimte maken voor de opslag van water. Wij hopen dat het college snel met de opgedragen uitwerking komt. In ieder geval gaat, na een hete, droge zomer, D66 Bronckhorst weer fris voor u aan de slag!

Contact 18 september 2018

Gepubliceerd op 18-09-2018 - Laatst gewijzigd op 16-03-2019