D66 thema’s in 2020

In 2018 is D66 de verkiezingen ingegaan met 3 thema’s:

• Goed klimaat
  • Goed wonen
  • Goede zorg

Deze onderwerpen blijven ook in 2020 erg belangrijk. Daarom zullen wij het college scherp blijven volgen. Wij beoordelen niet alleen de plannen kritisch maar zeker ook de uitvoering: welke resultaten boeken we nou eigenlijk?

Bij klimaat gaat het om voldoende opwek van schone energie. En om het ondersteunen van u als inwoner om energie te besparen. Uiteindelijk moeten we evenveel energie opwekken als dat we gebruiken!

Bij wonen vragen wij ons af wat de resultaten zijn van het ‘nieuwe’ beleid. Kunnen we nu echt onze jongeren behouden, zoals GBB en de VVD u bij de verkiezingen wilden laten geloven? Of gaat de vergrijzing en de ontgroening nog net zo hard door?

Bij zorg maken we ons de meeste zorgen. Voorlopig lukt het nog niet om de goede kwaliteit van zorg die we in Bronckhorst gewend zijn ook betaalbaar te houden. Het college wil meer overlaten aan zogenaamde informele zorg zoals mantelzorg. D66 ziet daar grote risico’s in. Wij zien namelijk dat de groep ouderen groeit, terwijl de groep die mantelzorg kan geven steeds kleiner wordt. Hier willen wij een grondig gesprek over. In de raad, maar zeker ook met u als inwoner!

Dit zijn de goede voornemens van de D66-fractie. Veel succes met de uwe!

D66 wenst u alle goeds voor dit nieuwe jaar.

Gepubliceerd op 14-01-2020 - Laatst gewijzigd op 15-02-2020